Taip, vaikus su specialiaisiais poreikiais priimame. Tačiau klasėje gali būti ribotas skaičius tokių vaikų, kad jiems galėtume suteikti adekvačią pagalbą, padėti ir nepalikti nuošalyje. Specialiųjų poreikių spektras yra labai platus […]
Koks mokyklos požiūris į nuotolinį mokymąsi?
Karantinas ir nuotolinis mokymasis buvo ekstremali, sudėtinga situacija prie kurios tiesiog reikėjo laikinai prisitaikyti. Nors prisitaikėme greitai, išmokome dirbti nuotoliniu būdu, įvaldėme Zoom’us, Teams‘us Clasroom‘us ir pan., kartu jautėme kaip […]
Valdorfo mokyklos mokytojais dažnai tampa asmenybės, norinčios ugdyti vaikus, tačiau nebūtinai turinčios pedagoginį išsilavinimą. Ar visais atvejais užtenka kvalifikacijos, nereikia būti savo srities specialistu?
Manome, kad ne diplomas lemia, kad žmogus bus geras mokytojas. Priimant mokytoją į darbą atsižvelgiame, ar žmogus turi pedagoginį išsilavinimą, bet tai nėra esminis kriterijus. Žiūrima į gebėjimus, kompetencijas, požiūrį […]
Ar turite vadovėlius ir nuo kada?
Pradinukai vadovėlių neturi. Vadovėliai gali pradėti atsirasti 5 ar 6 klasėje, jei mokytojas taip nusprendžia, tačiau net vyresnėse klasėse tai netampa pagrindine mokymo priemone. Kiekvienas mokinys kiekvienam dalykui kuria savo […]
Kiek programoje atsižvelgiama į bendrąsias Lietuvos švietimo programas?
Vadovaujamės bendrosiomis ugdymo programomis, tačiau kaip netradicinio ugdymo mokykla galime nuo jų nukrypti 25 procentus. Tuo ir naudojamės – kai kuriuos dalykus pradedame mokyti vėliau, kai kuriuos anksčiau, turime daug […]
Ar mokykloje naudojama STEAM metodika?
Mes nenaudojame šio skambaus trumpinio, tačiau manome, kad taip, kaip mes mokome ir mokomės – tai iš esmės yra tas pats, kaip STEAM metodika. Valdorfo pedagogikoje itin daug patyriminio mokymosi. […]
Kiek dėmesio mokykloje skiriama informatikai, IT, skaitmeniniam švietimui? Kiek technologijos integruotos į mokymo programą?
Valdorfo pedagogika grįsta amžiaus tarpsniais. Mokymasis organizuojamas pagal tai, kokio amžiaus vaikas kokiu būdu geriausiai mokosi. Maži vaikai, darželinukai geriausiai mokosi kopijuodami, mėgdžiodami, 7–14 metų vaikai – tyrinėdami pasaulį. Todėl […]
Kokias dvi kalbas mokote ir kaip?
Nuo pirmos klasės Vilniaus Valdorfo mokykloje vaikai mokosi anglų ir vokiečių kalbų. Pagal Valdorfo pedagogiką užsienio kalbos turėtų būti mokoma per žmogiškąjį kontaktą – per pokalbį tarp mokytojo ir mokinio, […]