KELIONĖS
ĮSPŪDŽIAI IŠ VIEŠNAGĖS ČEKIJOJE

ĮSPŪDŽIAI IŠ VIEŠNAGĖS ČEKIJOJE

Vilniaus Valdorfo mokinių tarybos 8-11 klasių mokiniai su mokytojomis Emilija P. Ir Dovile D. savaitę svečiavosi Čekijos šiaurėje esančioje Semilo Valdorfo mokykloje.

Semilas turi apie aštuonis tūkstančius gyventojų ir savo dydžiu primena Varėną. Nors miestelis nedidelis, jis turi dvi Valdorfo mokyklas – pagrindinę (pirma-aštunta klasės) ir licėjų (devinta-trylikta klasės). Valdorfo pedagogika Čekijoje vis labiau populiarėja, šiuo metu joje yra daugiau kaip 30 Valdorfo iniciatyvos įstaigų. 

Semile moksleiviai grožėjosi apsnigtomis kalnų viršūnėmis, tyrinėjo miestelį, lankė pamokas su 7-12 klasių mokiniais. Nors kelios pamokos vyko čekiškai, susibendravę nauji klasės draugai išversdavo mokytojo kalbą. Grupė aplankė ir Bozkovo dolomito urvus, kuriuose yra didžiausias požeminis ežeras Čekijoje. 

„Mokykloje jautėmės šiltai priimti, tiek mokytojų kolektyvas buvo be galo rūpestingas, tiek mokiniai susidraugavo su naujais bendraklasiais. Šeimomis, kuriose gyveno, mokiniai buvo labai patenkinti”, – pasakoja mokytoja Dovilė.

Mūsų mokyklos komanda aplankė ir Čekijos sostinę Prahą. Laiko buvo nedaug – vos viena diena, tačiau vis tiek spėjo aplankyti miesto įžymybes ir visu kailiu pajusti Prahos didybę. Tai miestas, kuriame knibžda begalė žmonių, o centras puikuojasi daugybe nepažinotų gotikinių ir barokinių meno šedevrų. Mūsiškiai aplankė tokias įžymybes kaip Karolio tiltą, Šv. Vito katedrą, Prahos astronominį laikrodį, Šv. Petro ir Povilo baziliką. Prahą visi pamilo ir pažadėjo sugrįžti. Kokia didinga, ori ir kartu miela ji pasirodė. Iš Semilo Valdorfo mokyklos visi grįžo su vertingomis patirtimis, naujais draugais, gerais prisiminimais.

Įspūdžiai iš pirmų lūpų: 

Jorė ir Milda:

Pirmas dvi dienas praleidome septintoje klasėje. Buvo chemijos periodas, tad supratome bandymus, nors jie vyko  ir mums nežinoma kalba. Įdomu tai, jog pagrindinės pamokos metu būdavo du auklėtojai. Mokytojas Trnka vedė pamoka ir jos metu labai daug pasakojo apie bandymus, tuo tarpu kita mokytoja tiesiog padėdavo vaikams, kurie nespėdavo su visais. 

Austėja ir Gustė:

Pirmosios dienos rytą, atkeliavus į aštuntą klasę, į mus iš pradžių beveik niekas nekreipė dėmesio. Būdamos toje klasėje pakartojome fizikos ir matematikos kursus, patobulinome savo vokiečių kalbą net kelissyk prisistatydamos. Mūsų nuomone, anglų kalbos pamokos buvo lengvos. Būdamos Semilo Valdorfo mokykloje paragavome nacionalinio jų miestelio jautienos patiekalo „Svíčkova”. Susidarė įspūdis, mūsų mokykloje aštuntos klasės kursas yra gerokai sunkesnis.

Lijūnė:

Lankiausi devintoje klasėje, kurioje buvo tik 4 berniukai. Per pirmąją istorijos periodo pamoką bandžiau kažką suprasti, bet dėl kalbos barjero buvo sunku. Buvau nustebinta valgyklos maisto porcijomis – kiekvieną dieną pridėdavo tai kelis samčius makaronų, tai bulvių košės. Kitas dienas dalyvavau 10, 11, 12 klasių pamokose. Su dvyliktokais buvo smagiausia. 

Justas:

Dalyvavau vienuoliktokų pamokose. Nuo šių mokslo metų pradžios mokyklos mokytojų kolegija nusprendė leisti klasėms pačioms visiškai rūpintis patalpos tvarka. Todėl klasė atrodė taip, tarsi joje kažkas gyventų, o ne būtų tiesiog kabinetas. Per pagrindinę pamoką mokėmės vektorius. Taip pat dalyvavau čekų kalbos pamokoje. Taip pat dalyvavau anglų ir vokiečių pamokose, tad galiu pasakyti, kad Semilo Valdorfo licėjaus 11-okai  moka vokiečių kalbą geriau, nei aš ir dauguma mano klasiokų. Dalyvavau ir informatikos pamokose – moksleiviai ruošė tekstus, kuriuos vėliau kels į savo sukurtus tinklalapius. Tą mes darėme praėjusiais metais. Viską apibendrindamas galiu teigti, kad nors mokyklos yra skirtingose šalyse, jos vis tiek yra panašios.

Kazimieras: 

Į mokyklą važiuodavau traukiniu maždaug 20 minučių. Lankiausi dešimtoje klasėje, mane nustebino itin laisva ir linksma atmosfera. Mokiniai čia buvo daug labiau atsipalaidavę. Pirmoji pamoka buvo biologija, kurios metu mokėmės apie virškinimo sistemą. Kadangi suolo draugai man vertėjavo, beveik viską supratau. Kitomis dienomis mokiausi biologijos, dailės ir gilinau vokiečių kalbos įgūdžius. Mane truputį nustebino tai, kad didžioji dalis dešimtokų prastai moka anglų kalbą.

Tags :